Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

woensdag 23 april 2008

dEUS - In A Bar, Under The Sea is de 2de favoriet van Pascale De Dycker in Heb Je Al Gehoord Van De 7, De 7?

Pascal De Dycker is de organisator van Jeugd Temse In Beweging, een festival met onder meer een optreden van Tokota op 2 mei. Daarnaast is hij ook nog medeprogrammator van Joc De Nartist. De komende dagen stelt hij ons zijn 7 favoriete CD's voor.
dEUS - In A Bar, Under The Sea
Als er één groep is die me steeds weer reikhalzend doen uitkijken naar een nieuw album, dan is het dEUS wel. Ook nu weer, Vantage Point ligt nog maar enkele uren in de winkel en het draait al grijs in mijn cd-lader. Toch is vooral "In a bar, under the sea" hèt dEUS-album bij uitstek. Deze plaat deed me ook omzwervingen maken naar andere genres als jazz en blues. Het begint al met opener 'I don't mind whatever happens', een intro die in ook nu nog maar zelden heb gehoord. "Fell of the floor, man" is ook zo'n nummer dat ik steeds mee wil zingen, inclusief alle stemmetjes van Stef Kamil Carlens. Live heeft dit nummer eindelijk terug de dimensie van vroeger meegekregen dankzij de komst van mijn grote idool Mauro. Toen ik 16 jaar oud was, richtte ik met enkele vrienden mijn eerste groepje op, Strawberry Angels. Vooral "Opening night" was een nummer dat we regelmatig onder handen trachtten te nemen, maar waarbij steeds wel iets misliep. Ofwel door onze muzikale beperkingen, ofwel door de kracht van dit prachtige nummer. Een nummer als "Serpentine" is dan weer zo'n nummer waar ik rustig kippevel van kan krijgen, terwijl "Disappointed in the sun" nooit de aandacht heeft gekregen dat het heeft verdient. Natuurlijk zijn er ook de grote klassiekers als "Roses" en "Little Arithmetics" waarmee dEUS begon te bewijzen dat enkel zij de vaandeldragers van de Belgische muziek zouden worden.
Morgen plaat nummer 3. Voor tickets en andere info over Jeugd Temse In Beweging verwijzen we je graag door naar MySpace.
Links:
Jeugd Temse In Beweging MySpace
Pascal De Dycker persoonlijke MySpace
Joc De Nartist MySpace

Klik hier voor al het laatste nieuws over jouw favoriete artiesten, links naar legale gratis mp3's, concertnieuws, exclusieve opnames, wedstrijden en nog meer

Geen opmerkingen: