
Daarna was het de beurt aan Dijf. Er was al een beetje meer volk komen opdagen, maar we zagen ook nog veel gaten in het publiek. Net zoals er veel gaten zaten in de set van Dijf. 't Is niet gemakkelijk om voor een meer dan halflege zaal te spelen, maar om eerlijk te zijn kon dit optreden niet tippen aan dat in de ABClub een paar weken geleden. Zonder drummer was er, behalve de blaasinstrumenten, erg weinig live. Op de meeste momenten kregen we de indruk naar een niet-commerciƫle karaoke te kijken. De stem van Dijf moet nochtans voor weinig andere onderdoen. Lag het aan de lege zaal? Was het de doodse act op een podium dat, met slechts 2 mensen, ook heel karig gevuld was? Moeilijk te zeggen, maar we weten en hebben zelf gezien dat Dijf Sanders beter kan. Het vuur sloeg nooit in de pan in Nijdrop. Volgende keer toch maar opnieuw met drummer?
Hierna bezochten we even het media art-gedeelte, want het mooie aan het Pluto Festival is dat het niet alleen om optredens draaide. In de hangar naast de concertzaal kon je onder meer kijken naar een constructie met tientallen platenspelers die allemaal samen, maar door verschillende speakers, een repetitief maar fascinerend geluid voortbrachten. Interessant was het ook om te kijken naar de kunstenaar die met zijn kettingzaag een blok van ettelijke kubieke meters aan het omtoveren was tot een houtsculptuur. Er stonden nog een aantal geslaagde constructies, en het geheel was in tegenstelling tot de concerten helemaal gratis te bezichtigen.
Meer konden we helaas niet meepikken van het Pluto Festival. Toen we naar onze auto stapten, zagen we wel hoe Nijdrop zich langzaamaan vulde. De dag ervoor had het bij Amon Tobin al heel hard gestoven, zo vertelden verschillende mensen ons. We twijfelden er niet aan dat het er in de nacht van 1 op 2 november even stevig aan toe zou gaan bij Dr. Lektroluv en Kong & Cortez.
Links:
Motek MySpace
Dijf MySpace
Pluto Festival
Nijdrop
Klik hier voor Indiestyle, de nieuwe place to be voor fans van indie en britpop
Geen opmerkingen:
Een reactie posten