Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

woensdag 19 november 2008

Hoe organiseer je je als groep? Gratis infosessie in Het Depot op 9 december

We weten dat veel van onze lezers zelf ook muzikanten zijn. Daarom houden we niet alleen het muzieknieuws in de gaten, maar speuren we ook naar wedstrijden en interessante workshops. Onder deze noemer kun je zonder enige twijfel de infosessie klasseren die Het Depot organiseert op 9 december. Op hun site lazen we het volgende.
"Moet ik die 50 € die ik voor een optreden kreeg aangeven aan de belastingen? Het geld dat we krijgen, komt allemaal in de groepskas, het contract wordt echter altijd door mij alleen ondertekend, is dit gevaarlijk?" Als muzikant komen er heel wat vragen op je af waar je vaak het antwoord op schuldig moet blijven. Hoe organiseer je best je als groep? Wat zijn de gevaren of valkuilen? Er komt bij optredens duidelijk heel wat meer bij kijken dan louter muziek maken. Daarom geven we op 9 december antwoord op al je vragen: “Moet ik die 50 € die ik voor een optreden kreeg aangeven aan de belastingen? Ook als het alleen dient om de onkosten te dekken? Vanaf wanneer is het als groep interessant om een vzw op te richten? Moet ik belastingen betalen op mijn inkomen als muzikant? Hoe zat dat nu weer met BTW? Hoe zit het nu met de kleine vergoedingsregeling voor artiesten?” Zit je met een probleem? Gooi het in de groep!
Docent van dienst die avond is Tijs Vastesaeger, adviesmedewerker van Poppunt (het aanspreekpunt voor muzikanten en DJ's) én stilaan autoriteit inzake muzikantenzaken en popbeleid. Inschrijven via de site van Het Depot onder "Cursussen".
Links:
Het Depot website
Het Depot MySpace

Klik hier voor Indiestyle, de nieuwe place to be voor fans van indie en britpop

Geen opmerkingen: