Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

donderdag 4 september 2008

Ben Weaver - Red Red Fox, in zijn eigen woorden

"The Ax In The Oak", het nieuwe album van Ben Weaver, ligt sinds kort in de betere platenzaken. Half mei kregen we, voor Indiestyle.be, op een zonnige namiddag de kans om hem zelf het één en ander te laten vertellen over de plaat. Met de tracklist in de hand praatten we met de Amerikaanse zanger over de verhalen achter de nummers. Vandaag hebben we het over "Red Red Fox".
Ben Weaver: Ik teken heel veel. Ik maak vaak fases door waarin ik specifiek aan 1 ding denk. Waarschijnlijk dacht ik in die periode veel aan vossen, afgaande op het aantal keren dat ik toen deze dieren tekende. Ik luisterde op dat ogenblik ook heel veel naar Chet Baker. Ik ben echt slecht in het onthouden van namen, maar het was misschien 'Kind Of Blue". 't Is een nummer waarin hij iets zingt in de aard van "there's part of me that is one way and part of me that is another way". Dat was ongeveer het idee dat ik had. Een deel van mezelf voelt altijd alsof ik heel trouw ben aan mezelf en mijn ideeën, maar er is ook een deel van me dat altijd droef is. Misschien wilde ik over deze dingen babbelen toen ik "Red Red Fox" schreef.
Morgen hebben we het over "Soldier's War". Op die manier krijgen jullie de komende dagen zo goed als om de 24 uur een ander nummer voorgeschoteld. Ben Weaver live zien kan op volgende datums en plaatsen:
01okt Beursschouwburg, Brussel
02okt Patronaat, Haarlem
03okt Paard Van Troje, Den Haag
Voor tickets en andere info verwijzen we jullie graag naar de sites van de zalen.
Links:
Ben Weaver MySpace
Ben Weaver officiële site
Beursschouwburg
Patronaat
Paard

Klik hier voor Indiestyle, de nieuwe place to be voor fans van indie en britpop

Geen opmerkingen: