Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

maandag 9 juni 2008

03/07-09/07 van High Places - Een mooie verzameling van knappe en originele singles en EP's

Vanavond, morgen en overmorgen zijn High Places te gast in de Benelux. Meer daarover vind je in eerdere artikels over de groep op Gek Van Muziek. Dit lijkt ons een mooi moment om hun CD "03/07-09/07", die sinds precies 1 week in de winkels ligt, te recenseren.
High Places kiest niet voor radiovriendelijke tunes. Het is nu eenmaal zo dat pracht alleen niet genoeg is om je platen op de radio te krijgen. Want laat ons 1 ding duidelijk stellen: aan inventieve klassenummers is er op deze verzamelaar geen gebrek. De stem van zangeres Mary Pearson is zo zweverig dat je gat en je voeten zich een paar centimeter boven respectievelijk je stoel en de grond verheffen terwijl je deze muziek beluistert. De liedjes worden voortgestuwd door heerlijk natuurlijk geroffel van slagwerk allerhande. Dit gaat van geluiden die wat weghebben van tam tams over familie van koebellen tot vrienden van de xylofoon. Elk nummer brengt je naar 1 of andere stam waar zorgen niet bestaan. Je voelt je op slag rustig en opgewekt tegelijk. Ik heb nu bijvoorbeeld genoeg reden tot kniezen, want ik kan helaas niet naar Kortrijk vanavond om de groep live aan het werk te zien. Maar je moet me zien zitten: luisteren naar High Places en ik word helemaal zen.
Een aanrader dus voor alle mensen die de platgetreden paden graag af en toe verlaten, en nooit meer willen zingen: "oh ik heb zorgen hoho ik heb zorgen...".
Links:
High Places MySpace
Alle recente artikels waarin Gek Van Muziek High Places vermeldt

Klik hier voor al het laatste nieuws over jouw favoriete artiesten, links naar legale gratis mp3's, concertnieuws, exclusieve opnames, wedstrijden en nog meer

Geen opmerkingen: