Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

zondag 25 mei 2008

Nebrovski - EP met 2 gezichten

De jongens van Nebrovski zijn tussen de 15 en 18 (misschien ondertussen al 16 en 19) jaar oud en schopten het in 2008 tot in de halve finale van Humo's Rock Rally. Daarin werden ze door de jury redelijk hard afgekraakt, maar talent verlies je niet in een set van 15 minuten. We hebben hun EP deze week elke dag een keer of 2 afgespeeld, en er al veel plezier aan beleefd. Dit geldt vooral voor opener "Without A Name" en afsluiter "Boy Is Bored". "Without A Name" kun je ook beluisteren op de MySpace van deze jonge Limburgers. Qua basisgitaarriff doet het nummer me denken aan de sfeer van "Second Coming" van The Stone Roses, 1 van mijn favoriete bands aller tijden. John Squire is 1 van mijn lievelingsgitaristen. Wie iets speelt dat erop lijkt, zonder klakkeloos te imiteren, kan zo goed als steeds op mijn goedkeuring rekenen. "Boy Is Bored" begint met een melodieuze baslijn die van The Wombats had kunnen zijn. Daarna wordt het nummer wat steviger en krijgen we een rocker die niet zou misstaan in het oeuvre van pakweg The Black Box Revelation.
Over de andere 2 songs, "Wilfried" en "Blues Will Hang On", ga ik zwijgen. Op de MySpace van Nebrovski vind ik bij hun influences enkele namen van bands die ik niet weet te smaken. Dan heb ik het voornamelijk over Queens Of The Stone Age en Foo Fighters. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om te zeggen dat wat die groepen doen slecht is. Verre van. Maar smaak is smaak, en dit komt niet overeen met de mijne. Als je van deze 2 bands houdt, zul je waarschijnlijk wel de volledige EP de moeite waard vinden.
De jongens van Nebrovski weten in elk geval wat ze willen, en we hopen dat ze nog veel EP's en CD's zullen opnemen. En verkopen. Als we telkens de helft van de nummers heel goed vinden, zullen we gelukkige mensen zijn. De EP is te koop voor 7 euro en eventuele verzendingskosten. Voor meer info verwijzen we je graag door naar de MySpace van Nebrovski.
Link:
Nebrovski MySpace

Klik hier voor al het laatste nieuws over jouw favoriete artiesten, links naar legale gratis mp3's, concertnieuws, exclusieve opnames, wedstrijden en nog meer

Geen opmerkingen: