Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

dinsdag 22 april 2008

Nirvana – In Utero is de 1ste favoriet van Pascale De Dycker in Heb Je Al Gehoord Van De 7, De 7?

Pascal De Dycker is de organisator van Jeugd Temse In Beweging, een festival met onder meer een optreden van Tokota op 2 mei. Daarnaast is hij ook nog medeprogrammator van Joc De Nartist. De komende dagen stelt hij ons zijn 7 favoriete CD's voor.
Nirvana - In Utero
Voor een jongen, geboren begin jaren 1980, is de eerste kennismaking met de rockmuziek in de vroege '90s bijna vanzelfsprekend dankzij de grunge en vooral Nirvana! Nog steeds ben ik op zoek naar oude èn nieuwe groepen die grunge-invloeden herbergen. Nevermind was mijn eerste rendez-vous met deze legendarische band rond Kurt Cobain, maar vooral In Utero kan mij nu nog bekoren. Waarom? De sound van dit album is minder commercieel, harder en je merkt duidelijk dat Cobain zich niet goed in zijn vel voelde. Als 14-jarige valt hierbij vooral het nummer 'Rape me' op, omwille van de eenvoud, maar vooral de tekst. Maar naar mijn bescheiden mening is vooral 'Heart-Shaped Box', waarvan ook de videoclip een van mijn all-time favourites is en blijft. Nirvana, The Pixies en Therapy? zijn vooral de groepen die me rockmuziek leerden kennen, muziek waarin ik ook nu nog steeds vooral mijn gading vind.
Morgen plaat nummer 2. Voor tickets en andere info over Jeugd Temse In Beweging verwijzen we je graag door naar MySpace.
Links:
Jeugd Temse In Beweging MySpace
Pascal De Dycker persoonlijke MySpace

Klik hier voor al het laatste nieuws over jouw favoriete artiesten, links naar legale gratis mp3's, concertnieuws, exclusieve opnames, wedstrijden en nog meer

Geen opmerkingen: