Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

zaterdag 26 april 2008

eMOTIONs 2008 - Jill's World, The Galacticos en Balthazar in goede doen

Ik had mezelf gisterenavond 2 doelen gesteld. Eerst en vooral wilde ik op de foto met Hadise. Niet geslaagd. Voorts en ook vooral wou ik genieten van enkele leuke bands. Wel geslaagd.
Toen het optreden van Jill's World in de inkomhal begon, stonden er pakweg 4 mensen te kijken. Dat waren mijn vriendin, ikzelf, een jeugdvriend van me en zijn echtgenote. Een halfuurtje later was de hal goed gevuld, omdat Jill's World alles doet wat je zelf niet durft. Dit Hasseltse duo maakt Duitstalige funpop, maar hun optredens gaan veel verder dan het louter muzikale. Het podium wordt gevuld met leuke gadgets. Hij draagt een glitterpakje en zij strakke kitscherige kledij. Je hoopt, als je hen bezig ziet, van harte dat ze je niet betrekken bij hun show, omdat je te verlegen bent. Maar Jill's World wordt niet gehinderd door enige schaamte. Dankzij de opgewekte, hyperkinetische nummers en de extravagante show staat de hal tegen het einde van het concert aardig vol. Dikke pluim op hun hoed.
Daarna gaan we richting hoofdpodium voor The Galacticos. De Belgische muziekvijver ligt vol met kikkerdril waaruit momenteel een pak toekomstige pop- en rockprinsen tevoorschijn komen. Dit zijn geen dikkopjes, noch brulkikkers. Het zijn enthousiast springende beestjes die enkel nog wachten op die ene kus van u, het grote publiek. Deze jonge bende is daar 1 van de meest in het oog springende voorbeelden van. Hun optreden begint met een drummer die zijn drumstokjes in brand steekt. De band verliest het showelement nooit uit het oog. Zo hebben we het graag. The Galacticos bewezen in elk geval dat ze de finale van Humo's Rock Rally 2008 ongelofelijk hard verdienden. Op basis van hun MySpace stonden ze in elk geval al keer op keer bij onze favorieten, maar we hadden hen nog nooit op een podium bezig gezien. Daar hebben we nu dus iets aan gedaan, en daar zijn we blij mee.
Balthazar was voor mij de grote verrassing van de avond. Ze staan op dit eigenste moment met "Bathroom Lovin' - Situations" hoog genoteerd in De Afrekening. Dit is geen eenmalig succes want hun vorige single "This Is A Flirt" haalde vorig jaar zelfs de 2de plaats. Terwijl ik Balthazar tot nu toe wel goed maar niet schitterend vond, moet ik na gisterenavond mijn mening herzien. Live klinken de singles veel minder braaf en clean dan op cd. De andere nummers, die we allemaal voor het eerst horen, deden ons met ons gat draaien, met ons hoofd schudden en met onze armen zwaaien. We hebben niet aan alle toeschouwers gevraagd of ze Balthazar al kenden of niet, maar het zou ons niet verwonderen als de Kortrijkzanen gisteren een pak zieltjes hebben gewonnen.
Links:
Jill's World MySpace
The Galacticos MySpace
Balthazar MySpace

Klik hier voor al het laatste nieuws over jouw favoriete artiesten, links naar legale gratis mp3's, concertnieuws, exclusieve opnames, wedstrijden en nog meer

1 opmerking:

Kwartel zei

Ik was gisteren ook daar, we hebben blijkbaar ongeveer hetzelfde gezien. Jill's World trok voor mij op niks, toen ik stond te kijken was er al wat meer volk. Absurd kan goed zijn, maar hier vond ik het gewoon absurd om absurd te doen.
Galacticos was wel leuk, maar niet meer dan dat. Beetje dertien-in-een-dozijn.
Balthazar vond ik echt geweldig, vooral op de momenten dat ze helemaal freakten. Moeilijk te zien om te zien of het afgesproken was wanneer ze allemaal helemaal losgingen, maar het kwam heel natuurlijk over.

Verder leuke blog, goed geschreven :)

Groetjes, Ward.