Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

zondag 30 maart 2008

Neutral Milk Hotel – In The Aeroplane Over The Sea is de 5de favoriet van The Sugar Riots in Heb Je Al Gehoord Van De 7, De 7?

The Sugar Riots sneuvelden in de Mechelse voorronde van Humo's Rock Rally 2008. Als goede band uit mijn eigen stad en auteurs van knappe songs als "God Among Men" en "The Painter" geef ik hen graag 7 dagen lang het woord. Vandaag vertelt bassist Willem iets over één van zijn favoriete albums. Het woord is aan hem.
Neutral Milk Hotel – In The Aeroplane Over The Sea
In indie–kringen praktisch heilig verklaard album van de groep met de geweldige naam. En da ’s niet meer dan terecht. Jeff Magnum roept met zijn psychedelische teksten een soort Lewis Carolliaanse universum op, waarin hij tussen gruwelijke taferelen, mysterieuze schepsels (zoals tweehoofdige jongetjes) en poëtische droomsequenties schippert. Holland, 1945 zou in een rechtvaardige wereld altijd een wereldhit zijn. Hoewel elke song wel een pareltje is, vroeg ik me toch vooral na het kippenvelverwekkende Oh Comely af hoe ik ooit zonder dit nummer en deze plaat heb gekund.
Morgen krijgen we plaat nummer 6. Voor andere artikels waarin we The Sugar Riots vermelden kan je hier klikken.

Klik hier voor al het laatste nieuws over jouw favoriete artiesten, links naar legale gratis mp3's, concertnieuws, exclusieve opnames, wedstrijden en nog meer

Geen opmerkingen: