Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

woensdag 20 februari 2008

Halve Finale Humo's Rock Rally 2008 in Vooruit te Gent op 24 februari

Op 24 februari kunnen we in de Gentse Vooruit gaan kijken naar 10 van de meeste talentvolle Belgische artiesten, die hun doorbraak proberen te forceren via Humo's Rock Rally 2008. Wij van onze kant proberen te voorspellen of zij hier al dan niet in zullen slagen.
Alpha 2.1 - Deze band zag ik live aan het werk in Mechelen. Wat ze lieten zien was niet slecht, en gebracht met een pak overtuiging. De podiumact was origineel, maar de muziek absoluut niet. Hun songs op Myspace doen me niet van mening veranderen.
Arquettes - Met hun Arquettes EP lieten deze Gentenaren vorig jaar al zien dat ze heel wat talent in huis hebben, en weten hoe goede gitaarpop moet klinken. Stonden in de preselectie al bij mijn favorieten, en moeten dankzij hun podiumervaring en klasse zeker nog een stap verder kunnen zetten.
Douglas Firs - Deze jonge singer-songwriter uit Brabant maakte ter gelegenheid van de preselecties al een sterke indruk op me. Hij bewees ook al dat hij met druk kan omgaan, door tijdens de finale van Rockvonk de 2de plaats weg te kapen.
Mrs Hyde - Het doet altijd deugd om je favorieten van de preselecties terug te zien in de halve finale, dus ook zo voor Mrs Hyde. De lekker klinkende popsongs worden helemaal naar een hoger niveau getild door de prachtige stem van Esther Lybeert.
Roadburg - Deze jonge Limburgers worden vaak in 1 adem genoemd met The Galacticos, en dat vinden ze geen van beiden erg. De galaktieken liggen me meer qua genre, maar het is duidelijk dat deze 2 bands aan mekaar gewaagd zijn.
Steak Number Eight - Postrock is niet meteen mijn favoriete genre, al zijn er bands als Liars die me soms van gedacht kunnen doen veranderen. Waar ik wel van onder de indruk ben, is dat deze gasten op 14 en 15-jarige leeftijd al zo'n volwassen sound neerzetten. Pet af!
Team William - Nog een favoriet van me uit de preselecties, en een groep die ik al voor de Rock Rally leerde kennen. Het was liefde op 't eerste gezicht. Team William brengt indiepop van een niveau dat ook in Engelse muziekwedstrijden de grijze massa zou overstijgen.
The Bear That Wasn't - Maakt op Myspace een enorm sterke indruk met "Sour Apple", een nummer waar Badly Drawn Boy jaloers op is. In de andere nummers doen de prachtige vocals me denken aan Kings Of Convenience, maar de melodiën kunnen me maar 90 seconden boeien.
The Hong Kong Dong - Hoewel "Berlin" een sterk nummer is, weten de andere songs van deze band me niet te overtuigen. Origineel zijn ze zeker, en de omkadering is ook meer dan dik in orde. Zeggen dat dit slecht is, kunnen we niet, maar als de klik er niet is...
The Sins - Het is en blijft een Rock Rally, en The Sins zijn een rockband pur sang. Blijkbaar hebben ze tijdens hun preselectie de hele zaal weggeblazen met hun enthousiasme. Maar ik heb originelere bands gehoord, die desondanks een gebrek aan vindingrijkheid werd verweten.

Klik hier voor al het laatste nieuws over jouw favoriete artiesten, links naar legale gratis mp3's, concertnieuws, exclusieve opnames, wedstrijden en nog meer

2 opmerkingen:

Bert zei

gek van muziek?
maar wel grove fouten maken

zoals Liars bestempelen als post rock

liars spelen post punk
één woord mis
maar een wereld van verschil

bert.

Storfie zei

Please forgive me ;-)