Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

dinsdag 29 april 2008

The Libertines – The Libertines is de 7de favoriet van Pascale De Dycker in Heb Je Al Gehoord Van De 7, De 7?

Pascal De Dycker is de organisator van Jeugd Temse In Beweging, een festival met onder meer een optreden van Tokota op 2 mei. Daarnaast is hij ook nog medeprogrammator van Joc De Nartist. De komende dagen stelt hij ons zijn 7 favoriete CD's voor.
The Libertines – The Libertines
The Libertines is een groep die ik pas echt ontdekte nadat ze splitten. Tijdens de laatste maanden van hun turbulente carrière kreeg ik voor het eerst de cd in handen dankzij een kennis. Ik vond dit toen zeker niet slecht, maar ook niet overweldigend. Toen ik deze cd later toch nog eens opzette, vond ik dit compleet anders. De muziek rammelde. Van de teksten begreep ik vrij weinig en toch spraken ze mij aan. Later ben ik me meer gaan verdiepen in de teksten van The Libertines, wat het allemaal alleen nog maar mooier maakte. Doherty is een echte poëet. De interactie tussen Pete Doherty en Carl Barât was iets speciaals. Iets wat mij deed terugdenken aan de relatie tussen Tom Barman en Stef Kamil Carlens, maar dan veel ruwer. The Libertines was eigenlijk het kruispunt, de connectie tussen al mijn grote invloeden. De rock uit de grunge met Nirvana, de verschillende stemmen en interactie van dEUS en het rammelende van Fence. Vooral nummers als "The Man Who Would Be King", "What Katie Did" en "Can't Stand Me Now" zijn mijn persoonlijke favorieten op deze plaat.
Vanaf morgen krijgen we 7 dagen lang de favoriete platen van Pieter Van Dessel. Hem ken je onder anderen van Marble Sounds en Plastic Operator.
Links:
Jeugd Temse In Beweging MySpace
Pascal De Dycker persoonlijke MySpace
Joc De Nartist MySpace

Klik hier voor al het laatste nieuws over jouw favoriete artiesten, links naar legale gratis mp3's, concertnieuws, exclusieve opnames, wedstrijden en nog meer

Geen opmerkingen: