Indiestyle

Gek Van Muziek is goed, maar Indiestyle is beter, daarom: http://www.indiestyle.be

dinsdag 29 januari 2008

Humo's Rock Rally 2008: Preselectie 8 februari - De Velinx, Tongeren


Humo's Rock Rally 2008 telt 10 preselecties, en in De Velinx te Tongeren zijn we al toe aan de voorlaatste. Opnieuw beluisterden we alle deelnemers op Myspace, en kozen we er onze 3 favorieten uit. The Galacticos kozen een naam die doet vermoeden dat ze grote klasse zijn. Ze hebben hun naam goed gekozen. Dit is een bende erg jonge gasten, die al verschillende prijzen wegkaapten met straffe nummers zoals Pavement en Dinosaur Jr ze ook weleens durfden maken. The Outskirts is een bende net-niet-meer-of-net-nog-wel-tieners uit de Vlaanders, met krachtige gitaarpopnummers die bol staan van de afwisseling en uitblinken door sterke melodieën. Bij Roadburg heb ik een dubbel gevoel. Dit is helemaal niet de manier van zingen waar ik van hou. Maar anderzijds vind ik hen muzikaal wel heel sterk in wat ze doen, en zelfs sterk genoeg om hen bij mijn 3 favorieten te zetten. Vooral als de gitarist op een speelse manier melodietjes uit zijn snaren begint te toveren, ben ik helemaal mee. Op de ritmesectie valt ook absoluut niets aan te merken.

Klik hier voor al het laatste nieuws over jouw favoriete artiesten, links naar legale gratis mp3's, concertnieuws, exclusieve opnames, wedstrijden en nog meer

Geen opmerkingen: